Bederní pás pro zdravá záda

Většina z nás to dobře zná – hraní nás baví, ale kdyby ta harmonika nebyla tak těžká a nebolely z toho záda. Dosud se moc o správném držení nástroje nemluvilo a hudební výkon byl přednější, než jak se při hraní nebo po hraní fyzicky cítíme.

To je ale krátkozraké. Je důležité, aby hudební nástroj a naše tělo spolu fungovali v harmonii. Jedině tak nám hra přinese dokonalou radost. Vězte, že řešení existuje a pokud máte akordeon rádi, tak máte tu nejlepší motivaci změnit špatné návyky v dobré.

Co je třeba dělat?

  • pravidelně cvičit – protahovat zkrácené a posilovat ochablé svaly (hra na akordeon působí jednostranné zatížení díky tomu, že měch taháme jenom levou rukou)
  • držet nástroj s rovnými zády

Cvičení je čistě na každém jednotlivci, to za vás bohužel nikdo neudělá. Držet nástroj s rovnými zády vám výrazně usnadní použití bederního pásu.

 Jak pomůže bederní pás?

  • umožní držet nástroj v ose těla
  • při hře vestoje omezí zatuhlost ramen přenesením tíhy na kyčle – jedná se o stejný princip jako u turistického batohu s bederním popruhem
  • bude pevně fixovat nástroj na těle – vestoje nebude harmonika utíkat ze strany na stranu a vsedě už nebudete muset zapírat spodní hmatník o pravé stehno, což vede ke skoliotickému náklonu zad

Bederní pás je kvůli vysoké pevnosti vyroben z kůže a dodává se ve třech velikostech pro děti, dorost a dospělé.

 

Bližší informace a možnost objednání bederního pásu najdete na stránkách www.italskeakordeony.cz